Kniha samizdatových fejtónov autora, ktorý po páde komunistického režimu získal Cenu Dominika Tatarku
Ivan Kadlečík spomína: „V roku 1988 som písal fejtóny-besednice pre český samizdatový mesačník Obsah Z týchto materiálov som zostavil knižku Dvanásť, ktorá vyšla začiatkom roka 1989 v knižnej edícii slovenského samizdatového časopisu Fragment K V tom istom roku som začal pracovať na ďalšom rukopise Vlastný hororskop Obidve knihy sú teda pôvodom „disidentské“ Aj ich metóda písania, štýl a pohľad sú takmer rovnaké, čo sa týka istej vedomej dekompozície a „postmodernej“ deštrukcie slova i vety Nikto to nechápal ako módnu napodobeninu a odvar či kópiu svetovej postmoderny, ale ako trik a chyták pre pomýlenie štátnej polície a zároveň dôvodné presvedčenie, že v zatuchnutom, statickom boľševickom znehybnení treba aj búrať, provokovať, rozkladať, deštruovať Súčasná deštrukcia túto funkčnosť, zdôvodnenie nemá, je samoúčelná Dnes, keď je takmer všetko deštruované, treba skôr hľadať sklad, kompozíciu, tvar“
Žáner |
Slovenská súčasná |
Autor |
Kadlečík Ivan |
Datum vydání |
1989 |